anders-saugstrup

03. Prioriter din tid – Anders Saugstrup


I dag er det den danske græker – Anders Saugstrup – der deler et godt tip. Anders har jeg kendt i en del år efter hånden, og han bor til daglig i Grækenland, sammen med hans kone og børn. Det er også her fra han driver sin virksomhed, og i dag vil Anders give dig nogle konkrete tip til at prioritere din tid. Og netop prioritering af tid, er nok en problemstilling de fleste iværksættere kender til?

Du læse mere om Anders Saugstrup på hans Google+ profil

03. Proriter din tid – Af Anders Saugstrup.

Bøger nævnt i videoen:

First things first, Stephen R. Covey
The now habit, Neil Fiore

Eksempel på kalender:

Anders Saugstrup

Anders Saugstrup er iværksætter, og arbejder med online marketing og affiliate. han er bosat i Grækenland med kone og børn - Saugstrup.org

Prøv lige at se disse indlæg også!

23 kommentarer til 03. Prioriter din tid – Anders Saugstrup

  1. Morten Vium siger:

    Hej Anders

    Tak for super gode tips!

    Jeg har de sidste 14 dage forsøgt at få den vane at lægge to do listen ind i kalenderen, og det fungerer rigtig godt. Dine tips har hjulpet mig yderligere for jeg har stadig haft min mailboks til at ligge og stresse og den skal naturligvis også bygges ind i systemet.

    Super brugbart!

  2. Patrick Olsen siger:

    God video Anders! Personligt benytter jeg projektorienteret CMS’er til at holde styr på ting jeg skal nå. Og så har jeg gjort det til vane at “ordne de små ting” med det samme. Det betaler sig virkelig!

    Selvom jeg ikke har problemer med min prioritering, så kunne det da godt være at man skulle læse de bøger der. Man kan jo altid optimerer på sin arbejdsgang. God jul til dig Anders :-)

  3. Godt at høre, Morten og Patrick! :-)

  4. Rosenstand siger:

    Det er gode indspark, Anders. Og jeg kan godt lide den med, at der ikke skal skiftes mellem opgaver, kalender og indbakke hele tiden. Jeg har selv brug for en en fast og kærlig hånd til styring af min tid, og der har Outlook (afbrudt af et par år med Entourage) altid været min redning – og med et system, der minder lidt om det, du bruger.

    For et rodehoved som jeg er det, er der en regel, der står over alt andet: Keep it simple! Bliver det for bøvlet at bruge et system, handler det hele pludselig om systemet i stedet for om at prioritere sin tid.

  5. Hej Thomas og tak for det!

    Ja, det er en regel, der giver rigtigt fin mening!

  6. God video Anders!

    Og rigtig fedt at du sætter dig til en mikrofon og forklarer det mundtligt, istedet for at skrive et langt indlæg om emnet.

    Personligt bruger jeg en todo liste på min iPhone, app’en hedder vist påmindelser, men måske skulle jeg afprøve dit system. Kunne i hverfald godt lide tanken om at indsætte de ikke arbejds relaterede ting fast ind i kalenderen.

    - Alexander Larsen

  7. Udmærket video Anders og helt sikkert noget der vil virke for mange. Jeg har dog personligt forsøgt mig nogenlunde samme system som dig – og det virker overhovedet ikke for mig. Jeg er ikke til at have dagen så fast struktureret og har mange ad hoc opgaver der skal løses i løbet af dagen. Og når man så ikke lige når det planlagte – så glemmer jeg at kigge tilbage i kalenderen og så bliver det aldrig gjort.

    Jeg bruger istedet én og kun én todo liste og så min kalender. Kalenderen har KUN ting der har et fast defineret tidspunkt og todolisten indeholder alt andet. Pt. bruger jeg facilethings.com som todoliste, hvilket jeg er meget glad for. Den synkroniserer også med evernote, så når jeg opretter en ny note i min evernote inbox ryger den automatisk på todolisten’s indbakke.

    Emails svarer jeg på med det samme eller smider en opgave i todolisten, hvis det er noget jeg ikke kan klare med det samme.

    Det var lige et alternativt bud på en måde at gøre det på.

    \Mikkel

  8. Glimrende video Anders. Må jeg tilføje denne url med gode råd fra Mike Radoor om hvordan han planlægger sin hverdag? Jeg synes at hans metode er yderst effektiv, og jeg bruger den også selv.

    http://www.ivaerk-tv.dk/mike-radoor-sadan-fungerer-min-planlaegning/

  9. Patrick Olsen siger:

    Faktisk også meget interessant Sasa.

    Godt indspark!

  10. Fedt, Sasa! Glæder jeg mig til at se!

  11. Super indspark, Mikkel!

    Ja, det sker også for mig, at jeg vælger at flytte opgaver fra en dag til en anden i kalenderen. Jeg gør det løbende – starter dagen eller slutter dagen med at forberede arbejdet til næste dag – flytter lidt rundt på opgaverne i kalenderen, sletter dem jeg har udført osv.

  12. Super præsentation og et rigtig godt budskab.
    Jeg selv var kommet halvvejen i din proces, men har til stadighed konflikt mellem “to do list” og kalender. Så når jeg har skrevet denne kommentar, så bliver “to do listen” lagt ind i kalenderen – og så bliver den slettet.
    Tak for “sparket”

  13. Held og lykke med det, Torben!

  14. Hej Anders

    En masse gode input til planlægning af opgaver. I min branche har vi et ordsprog, som siger: planen holder kun til første møde med fjenden.

    Hvad gør du for at overholde din plan og hvad gør du når planen skrider? (Det er måske et helt indlæg for sig).

    Personlig har jeg et lignende system hvor alle indkomne opgaver prioriteres og sættes tid af til. Men opgaver bliver også prioriteret indbyrdes. Det sker med en farve: rød, gul eller grøn. Det giver mig et værktøj til at prioritere og udskyde delopgaver når planen vælter.
    Helt lavpraktisk sætter jeg også dedikeret tid af til at læse mails mv. Når jeg arbejder koncentreret er mailprogrammet slukket. Jeg kan ikke koncentrere mig med hverken mail, Twitter eller Google+ kørende i baggrunden.

  15. Hej Søren

    Ja, du har helt ret! En plan er kun en plan. Virkeligheden kan sagtens se anerledes ud.
    Jeg har ikke så meget klogt at sige om den del andet end at det bare handler om ikke at tabe tingene mellem to stole.
    Og har du et godt overblik – fx via sådan et kalendersystem, hvor ALT står i, så er det hurtigt at tilpasse planen til virkeligheden.
    Har du ikke overblikket, kan der opstå noget nervøsitet når dagens virkelighed rammer en – med de problemer til følge, at man glemmer ting, udsætter det forkerte osv.

    Smart med email delen. Jeg har det ikke som en fast ting, men overvejer det. Men har jeg været på et par fridage, booker jeg altid tid af første arbejdsdag til at få overblikket, læse mails osv.

  16. Kim Tetzlaff siger:

    Takker for god inspiration, er allerede gået igang med den model, og det skaber et rigtig godt overblik må jeg sige. og rigtig godt fordi jeg har barn og ja familie… flere af sådanne slags råd kunne jeg godt bruge nu hvor der kommer yderligere en lille en i familien, og jeg helt sikkert vil være langt mere træt i en periode :)

  17. Hej Kim

    Ja vi med børneflok har nogle helt særlige udfordringer ud over alle privilegierne! :-)

    Mvh Anders

  18. Hej Anders!
    Tak for super input!
    Hvilken kalender anbefaler du så? Jeg bruger lige nu googles, men den er super træls på iPhonen!
    Mange kærlige hilsner
    Sana Sofia

  19. Hej Sana Sofia

    Jeg bruger bare Outlook og exchange, men det er bare fordi det er mit yndlingsværktøj siden midthalvfemserne – ikke fordi jeg har testet en masse andet af. Så jeg har ikke en rigtig anbefaling på det punkt desværre.

  20. Morten Vium siger:

    @Sana Sofia

    Jeg bruger Google Kalender sammen med en iPhone App der hedder Agenda, men den kan også synce med alm iphone kalender

  21. Super fede tips! Tror jeg vil prøve den her metode lidt, da jeg bla. med mine lektier har svært ved at priotere tid til det..

    Tusinde tak!

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>