Fleggaard – Bare bryster lige til grænsen


Vi ved alle at sex og bare bryster kan sælge stort set alt. Jeg siger ikke at det er retfærdigt, men det er nu en gang sådan det er.

I har nok alle set de lidt provokerende og halvfrække reklamefilm fra grænsebutikken Fleggaard, men på Fleggaard’s website kan du se nogen der er knap så “stuerene”. I følge DR nyheder, så har Fleggard haft mere end 100.000 besøgende, som gerne vil se deres online reklamefilm, og det har været en så stor succes, at de har valgt at bruge 24 millioner på online markedsføring i år, ud af et reklamebudget på 30 millioner.

Så for Fleggaard er det farvel til de traditionelle tilbudsaviser, og goddag til online markedsføring. Så nu er jeg bare spændt på at se hvordan de vælger at bruge de 24 millioner.

Men for folk som mig der arbejder med online mediet, er det interessant at se at at der er flere og flere virksomheder der vælger at flytte deres reklamebudgetter online. Og jeg er ganske sikker på at der nok skal komme flere i kølvandet på Fleggaard.

Fra Fleggaard’s reklamefilm

Fra Fleggaard's reklamefilm

Lars Bachmann

Iværksætter og Online nørd. Arbejder med WordPress og online markedsføring i min virksomhed Conseo.

16 kommentarer til Fleggaard – Bare bryster lige til grænsen

  1. Leif siger:

    Spørgsmålet er bare, om det er en succes med 100.000 besøgende, når størstedelen af de besøgende sandsynligvis mere kigger forbi websitet for at se filmen med de bare bryster og næppe for at købe noget hos Fleggaard.

    Masser af omtale som følge af reklamefilmen er uden tvivl en umiddelbar succes for Fleggaard, men er det også en kommerciel succes?

  2. Leif, hvis dette ikke skulle blive en kommerciel succes, hvad så med alle de andre TV-spots, vi ser?

    Jeg er overbevist om, at Fleggard får noget ud af denne kampagne. Jeg ville dog hellere skyde x antal millioner afsted efter TV-spots til foråret, hvor folk planlægger sommerferie, der måske bringer dem et smut over grænsen.

    Fleggard har på glimrende vis formået at reklamere for yderligere reklame. De har flyttet brugeren ind på siden, hvor Fleggard har mere end de klassiske 30 sekunder til at overbevise seeren.

  3. Rosenstand siger:

    Glæd jer – det bliver spændende udgydelser fra de gale sønderjyder i 2009!

    Kommercielt er de bare bryster allerede en succes – og målgruppen for en ramme dåseøl og en fladskærm er nøjagtig den samme som for en 80 d-skål i frit fald 😉

  4. Jeg så godt indslaget i DR Nyheder og sprang op ad stolen som en anden cheerleader 🙂 Det var simpelthen ukontrollerbar glæde over at en dansk firma har taget fanen og spurtet ned af banen med den – foran næsen på alle de gamle stok-konservative virksomheder. Jo, det er bare bryster og det er kontroversielt, men selvfølgelig virker det!

    Det vi jo allesammen som læser med her 🙂

  5. Lars Bachmann siger:

    Der er ingen tvivl om at Fleggaard er den mest kendte grænsebutik, og de har slået deres navn fast i en meget stor målgruppe. Det er muligt at de cigarrygende pensionister som tager en bustur til grænsen ikke syntes det er god markedsføring, men som Rosenstand siger, så rammer den præcis hos dem der køber fladskærm og dåseøl.

    Så jeg tror og håber det også bliver en kommerciel success. Og mon ikke vi ser nogen af deres konkurrenter følge efter inden for de næste måneder?

  6. Mikael Rieck siger:

    Jeg kan ikke påstå at være Fleggaards målgruppe, men det er dælme nogle fine reklamer. Dem vil jeg meget hellere så på end diverse reklamer for bind og dårlig shampoo 🙂

  7. Deres direktør udtaler at de vil bruge pengene på TV og Internetreklamer. Så det er ikke kun online.

    Men det er da en halv god film (-:

  8. Morten siger:

    I den sidste ende drejer det sig jo om branding. Og mon ikke vi alle sammen husker dem – og ikke alle de andre grænsebutikker – når vi en dag kører til Tyskland.

    I øvrigt er der en eller andet “hotshots”-blogger i USA, som har udnævnt reklamefilmen til den bedste i verden. Jeg kan desværre ikke huske, hvor jeg har læst det (andre som kan?).

  9. Mon en kvinde kunne tænkes at komme med en kommentar om den hel- eller kvartgode reklamefilm?

    Man kan sikkert købe en flaske tysk vin hos Fleggård – og hvis ikke han har en der er god nok kan man utvivlsomt finde den hos Citti Grossmarkt (http://citti.dk).

  10. Ejvind siger:

    Jamen det er da genialt! Filmen er selvfølgelig reklame, men det er jo ikke budskabet man kommer efter i første omgang, men det er helt sikkert det, der sidder fast bagefter.

    Musikken og “spændingen” sørger for at ankre budskabet i hjernen sammen med bare bryster, og det ved vi jo alle sammen virker.

    Jeg tager hatten af for Fleggard, selv om jeg ikke bryder mig om den slags reklame, så kan jeg se det virker – selv på mig (Siemens vaskemaskine 4999)

  11. Maj Poulsen siger:

    Jeg synes den er meget sjov og tror den kommer til at virke meget godt. Men nu er jeg også helt vild med provokerende reklamer, er lidt træt af Merild-agtige reklamer. Og når man nu kommer fra det allermørkeste Sønderjylland (ca. 15 km fra den nærmeste Flegaard) så kan man jo ikke gøre andet end at juble med.

  12. Ruben siger:

    En stærkt religiøs bekendt oprettede en facebook-gruppe for at boykotte Fleggaard pga. de bare bryster. Det var samtidig med at Israel bombede en FN-skole i Gaza.

    Forargelse over bare bryster, men ikke bomber mod børn. Nogle mennesker har ikke deres prioriteter i orden :-/

  13. Mark Bækgaard siger:

    —————
    Morten – 7 January 2009 kl. 15:22

    I øvrigt er der en eller andet “hotshots”-blogger i USA, som har udnævnt reklamefilmen til den bedste i verden. Jeg kan desværre ikke huske, hvor jeg har læst det (andre som kan?).
    —————-

    Du tænker vist på Michael Arringtons blog: http://www.techcrunch.com/2008/12/11/quite-simply-the-best-commercial-ever-made/

  14. Sex sælger jo altid, og når det så lykkedes at komme i TV-avisen og få gratis reklame for ens hjemmeside så har man gjort noget rigtigt.

    Jeg tror dog ikke det kommer til at danne presedens for ret mange online markedsførings kroner. Dem der vil se bryster på nettet har jo mange alternativer…

  15. Faldt tilfældigt over dette blogindlæg. Nu er det en del år siden de lavede den reklame, men man kan jo stadig huske den – gode minder :O)

  1. 9. marts 2009

    […] Arrington beskriver reklamen som ”Quite simply the best commercial ever made” og i diverse diskussionsfora hersker der stor […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *